daagroovy.blogg.se

Güneş Saygılı'nın Gerçek Yaşamı by Erendiz Atasü
Güneş Saygılı'nın Gerçek Yaşamı by Erendiz Atasü





Güneş Saygılı

4 While she gave up the Communist ideology - as she lost her belief in any grand narratives which claim to be able to save all - she admits that she was a follower of that ideology. As Watkins points out, "Lessing’s work was associated with Communism and its aftermath in the 1950s." 3 Moreover, Lessing has generally been associated with second-wave feminism and most of her works have been cited as feminist texts by many critics. Lessing, having been influenced by the Socialist movements of 1940s and 1950s, inclined towards social and political themes in her works. Although they were born into and have lived in different cultures and languages, both Lessing and Atasü are involved in related social movements. Püren Özgören (İstanbul: Can Yayınları, 2010).Ģ0 Doris Lessing (1919-2013) and Erendiz Atasü (1947) are two women writers whose texts deal with the issues of sexuality and gender roles, especially through the experiences of female heroines.

Güneş Saygılı

Doris Lessing, Hayatta Kalma Güncesi, trans. Anahtar sözcükler: Lessing, Atasü, Feminizm, Güneş Saygılı, Günce 2 The translation belongs to Püren Özgören.

Güneş Saygılı

Yapılan incelemelerin sonucunda romanlardaki kadın ve erkek temsillerine dayanarak bu romanların feminist metinler olup olmadığı tartışılacaktır. Bu bağlamda ilintili bu iki romandaki cinsellik ve toplumsal cinsiyet rollerinin temsili ve eserlerdeki kurgusal toplumlarda yaşanan değişimin ışığında kadın sorununun ele alınışı bu makalenin ele aldığı konulardır. Kıyamet öncesi (Güneş Saygılı) ve sonrası (Günce) distopyalara yer veren bu iki roman ayrıca kadın (ve erkeklerin), değişen toplumla birlikte dönüşmekte olan toplumsal cinsiyet rolleri içerisinde yaşadıkları sosyal ve psikolojik mücadelelerine yer verir. 19 Hayatta Kalma Güncesi ve Güneş Saygılı'nın Gerçek Yaşamı Adlı Eserlerde Kadın Sorusu Burcu Karadaş Can Ege Üniveristesi Özet Farklı kültürel zeminlerde ve zaman dilimlerinde yazılmış olsalar da Doris Lessing’in Hayatta Kalma Güncesi 2 ve Erendiz Atasü’nün Güneş Saygılı’nın Gerçek Yaşamı yarı-otobiyografi olmaları ve kıyamet distopyası anlatımları ve bu eserlerin yazarlarının da birçok eleştirmen tarafından “feminist” olarak tanımlanmaları ile ortak bir zeminde buluşurlar.







Güneş Saygılı'nın Gerçek Yaşamı by Erendiz Atasü